پروفید

محصولات حاصل از دامپروری یک کالای مهم کشاورزی به دلیل امنیت غذایی جهان هستند. چرا که آن‌ها 17 درصد از کل انرژی مصرفی و 33 درصد از مصرف پروتئین جهانی را شامل می‌شوند (رُزگرانت و همکاران، 2009). پرورش دام، به دلیل ایجاد تغییرات آب و هوایی در جهان همچنین رقابت برای آب و امنیت غذایی با جوامع انسانی، به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد (ترنوتن، 2010). در نتیجه باید به دنبال روش‌هایی باشیم که رقابت بین دام و انسان را کمینه نماییم.

بی‌شک کاربردی‌ترین راه، استفاده از محصولات غیر قابل استفاده در خوراک انسان برای تغذیه حیوانات می‌باشد. از این رو تیم پژوهشی حاضر با پشتوانه دانش و تخصص خود و با هدف استفاده از محصولات غیرقابل مصرف برای انسان (از جمله پسماند و محصولات جانبی کارخانه‌های صنایع غذایی و کشتارگاهی) و استفاده آن در خوراک دام شروع به فعالیت نمود و پس از مطالعات فراوان موفق به تولید مکمل پروتئین و انرژی با نام پروفید (ProFeed) گردید. با توجه به آنالیز‌های شیمیایی انجام شده ترکیب نهایی، می‌توان این محصول را به عنوان یک مکمل پروتئین- انرژی دانست. که علاوه بر تامین کننده انرژی، منبع بسیار غنی از نظر توالی اسیدهای آمینه و پروتئین عبوری می‌باشد که سهم ارزنده‌ای در خوراک دام و طیور دارد. این محصول هیچ‌گونه مشابهی در سطح بین‌الملل و در داخل کشور ندارد و از بهترین مکمل خوراک دام و طیور به شمار می‌آید.

همچنین می‌تواند جایگزین اقلام خوراکی وارداتی پر‌مصرف نظیر گندم، جو و ذرت به دلیل داشتن سطح انرژی مناسب و همچنین از نظر داشتن پروتئین در سطح متعادل جایگزین سویا، کلزا، پودر ماهی، پودر گوشت و سایر اقلام خوراکی دیگر گردد.

برای دریافت  کاتالوگ کلیک کنید